Egyszóval jellemezve: láthatatlan. De mit is jelent ez?

Gyakorlatban azt, hogy a hibák zömét komolyabb ügyfél oldali fennakadás nélkül, sok esetben távolról javítja, ideális esetben azokat egytől-egyig meg is előzi. Az informatikus feladata, hogy a közelgő hibákat lehetőség szerint időben észlelje és az ügyfelet, a felhasználókat előre tájékoztatva megelőzze azokat.

rendszerinformatikus
rendszerinformatikus

Ám nem szabad azt sem elfelejteni főleg egy frissen kiadott és feltelepített szoftver környezetben lehetnek olyan nem várt és korábban még nem tapasztalt hiba jelenségek, melyek komolya, akár gyártói támogatást is igényelhetnek.

rendszergazda
rendszergazda

Ezekben az esetekben a rendszergazda feladata, hogy a gyártóval felvegye a kapcsolatot és a megfelelő támogatást megszerezve a lehető legrövidebb idő alatt a megoldás meg szülessen. Mivel sok esetben a szoftver gyártók csak angolul beszélő ügyfélszolgálattal rendelkeznek, ezért a rendszerinformatikus számára is elengedhetetlen ezen nyelv kommunikációs szintű ismerete.